Sis mesos després del canvi de propietat, Nació presenta una renovació a fons amb canvi de format i imatge: nou disseny i nous productes, formats i continguts. D’entrada ha prescindit del ‘digital’ en la nomenclatura, perquè “al segle XXI digital ja ho és tot”, argumenta el seu editor, Marc Basté.

El canvi es presenta com un tret de sortida d’un mitjà que vol continuar evolucionant de forma permanent. “Llancem una primera aproximació al Nació del futur. El que inicialment havia de ser una simple neteja de cara, en espera de canvis més profunds que triguen més a implementar-se, ha anat molt més enllà”, assenyala Basté.

El nou Nació “aspira a convertir-se en referent mediàtic de la Catalunya postprocés, enfocat a una gran majoria transversal de país: un públic jove, femení, universitari, polititzat però no polaritzat, modern, catalanista i internacionalista, conscient de les arrels, preocupat pel futur del planeta i per l’evolució de la societat i l’economia”, apunta l’editor.

Compromís periodístic i nous continguts

En la nova etapa, Nació manté el compromís amb el periodisme que sempre ha caracteritzat el mitjà fundat el 1996, refermat en un manifest, però ampliant la visió i cobertura a altres àmbits.

Després d’uns anys marcats per l’actualitat política derivada del procés, “ara cal obrir el focus i ampliar la perspectiva, cobrint altres àmbits relacionats amb la sostenibilitat, la cultura digital i les noves tendències de consum de la informació, les polítiques de gènere i de llengua, la reindustrialització, o el model econòmic”, explica Marc Basté.

Així doncs, a més de nous continguts i seccions, el diari presenta dos nous canals: Impacte, orientat a cobrir els canvis econòmics i socials derivats de l’emergència climàtica, i Next, dedicat a la cultura digital, que se sumen a Criar.cat, la comunitat de criança.

A més dels canvis de disseny i nomenclatura i l’ampliació de continguts, el nou Nació aposta per noves narratives audiovisuals i sonores, dona més protagonisme al directe i llança una família de newsletters generalistes i temàtics que anirà creixent.

El responsable del procés de redisseny de Nació ha estat Albert Salord, director digital del grup, en coordinació amb Ferran Casas, subdirector del mitjà, amb direcció d’art del periodista i dissenyador X. Lemoine, i direcció tecnològica de José Manuel Gutiérrez de Sobrevia.net, desenvolupadora del cor digital del diari.

Marc Basté: “Volem ser el primer grup de mitjans del país i NacióDigital és la nostra punta de llança”