Coincidint amb el seu cinquè aniversari (el compleix a l’abril), el digital cultural Núvol ha decidit fer un pas endavant i ampliar el projecte mitjançant tres vies: amb la incorporació de continguts prèmium, el llançament d’una revista en paper, i la creació d’una col·lecció d’e-books.

Per finançar totes aquestes novetats, Núvol ha posat en marxa una campanya de micromecenatge amb l’objectiu de recaptar 17.000 euros, i que consisteix en tres tipus de subscripció que es poden combinar entre sí.

  • Subscripció digital – Permetrà descarregar-se mensualment un e-book d’autors de renom i d’altres per descobrir. La programació de la nova biblioteca digital arrenca a l’abril amb un relat de Vicenç Pagès Jordà, i en el primer any també hi ha previstos títols d’Albert Sánchez Piñol, Lluïsa Cunillé, Albert Serra, Clara Soley i Jordi Puntí. Fins ara, Núvol ha publicat una quinzena de títols en format PDF, gràcies a què els autors cedien els drets de franc. Ara es busca corregir aquest model i remunerar-los.
  • Subscripció paper – Els lectors seran recompensats amb la revista impresa de Núvol, de periodicitat anual. Al maig, el digital cultural publicarà el primer número: un volum antològic d’aniversari amb una tria dels millors articles d’aquests cinc anys de vida combinats amb d’altres d’inèdits.
  • Subscripció clàssica – La recompensa és el llibre Versions a peu d’obra, que aplega deu obres de Shakespeare traduïdes per Joan Sallent, publicat al Nadal. Ara, Núvol vol fer una segona edició de cara a Sant Jordi. Els subscriptors que ja el tinguin, serien recompensats amb un nou llibre que es publicarà al proper Nadal.

Els diners del micromecenatge es destinaran a pagar els drets d’autor i la maquetació dels e-books, revistes i llibres, a més de la producció i impressió d’aquestes publicacions. I si se supera l’objectiu proposat, Núvol destinarà els diners a reforçar la seva redacció, que actualment compta amb sis redactors i un editor que treballen a temps parcial.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram