Prisa ha tancat els comptes de l’any passat amb un benefici net de 89,7 milions d’euros, quan el 2019 va registrar unes pèrdues de 182,3 milions. Per la seva part, el resultat d’explotació és de 29,1 milions negatius enfront del benefici de 53,4 milions de l’exercici anterior. El 2020, el conjunt dels ingressos del grup va caure un 27,4%, passant de 964,9 milions a 700,6.

El resultat net positiu de Prisa està condicionat per la plusvàlua de la venda del 21% de Santillana al grup finlandès Sanoma, que compensa les pèrdues d’explotació; l’impacte del refinançament, i el deteriorament registrat per la venda de Media Capital, entre d’altres.

Per divisions, Prisa Radio registra unes pèrdues d’explotació de 32,5milions d’euros, quan el 2019 va tenir 43,2 milions de beneficis. En aquest camp, els ingressos van caure un 32%, reculant de 273,8 milions a 186,3.

Quant l’àrea de Prisa Noticias (on s’inclou la premsa), les pèrdues d’explotació són de 21,6 milions enfront dels 400.000 euros positius de 2019. En la part corresponent a la premsa, les pèrdues arriben als 19,9 milions, quan en l’exercici anterior va fer un benefici de 3 milions. En premsa, els ingressos d’explotació van caure un 23,5%, de 192,8 milions a 147,4. La publicitat es va reduir un 23,3% (de 106,2 milions a 81,5) i les vendes un 41,2% (de 46 milions a 27,1).

Per la seva part, l’àrea d’educació (el negoci de Santillana a Llatinoamèrica), registra un benefici d’explotació de 34,1 milions d’euros (–51,8%), amb uns ingressos de 365,8 milions (–26,4%).

Finalment, el deute bancari total a 31 de desembre de 2020 era de 679,3 milions d’euros, el que representa una reducció del 36% respecte dels 1.061,1 milions que Prisa devia un any abans.