Prisa Media ha evolucionat Retina, que inicia una nova etapa com a plataforma transversal d’informació i reflexió sobre tendències, tecnologia, innovació, sostenibilitat, disseny i transformació. La capçalera oferirà continguts propis, anàlisis, experiències i espai per al debat.

Els continguts de la nova Retina, que estrena web, tindran presència en els mitjans del grup (El País, Cadena SER, Cinco Días, As o Los40), que al seu torn també aportaran continguts a la plataforma.

Plataforma transmèdia

“Retina és un gran projecte editorial transversal a Prisa Media al voltant de la tecnologia, la innovació i la sostenibilitat, tant en text com en àudio i en vídeo, i que aspira a convertir-se en el referent global d’aquestes temàtiques en espanyol a partir d’una retroalimentació continua amb les nostres capçaleres”, explica Carlos Núñez, president executiu de Prisa Media.

“La nova Retina és una plataforma transmèdia on poder llegir, veure o escoltar per entendre el canvi que vivim. Un espai per descobrir els futurs possibles, comprendre els probables i teixir els desitjables. Informació, anàlisis en profunditat, opinió i debat perquè el lector pugui prendre decisions davant d’uns reptes desconeguts fins ara”, apunta Jaime García Cantero, director de Retina.

La capçalera continuarà amb l’Observatori Retina, que reuneix experts en innovació i tecnologia de l’àmbit iberoamericà per identificar les grans tendències. A més, mantindrà els esdeveniments sobre transformació digital que ha organitzat els darrers anys.

Retina va néixer el 2015 com un fòrum per explicar la revolució digital. A més, publicava una revista en format paper que es distribuïa amb el diari El País, però l’any passat es va tancar després de 35 números.

Amb la nova etapa que inicia ara, Prisa Media dona un pas més en la seva organització basada en plataformes transversals, per tal de simplificar i dotar d’eficiència l’estructura organitzativa del grup, donant als seus continguts un abast i visió globals. Així, el maig de 2021 es va crear Prisa Audio, que unifica tots els podcasts del grup, i el juliol va posar en marxa Prisa Motor, que engloba els continguts del sector de l’automoció.