Sigfrid Gras i Jordi Borda dirigirant TV3 i Catalunya Ràdio (foto: CCMA).

El concurs públic per designar les noves direccions de TV3 i Catalunya Ràdio s’han resolt força abans del previst: Sigfrid Gras i Jordi Borda han estat els escollits. Ambdós exerceixen el càrrec en funcions des de finals d’abril, quan van ser cessats Vicent Sanchis i Saül Gordillo.

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha fet pública aquest dilluns la resolució del concurs després de valorar els perfils i els projectes de gestió presentats pels candidats, i tenint en compte l’informe de la comissió de valoració. La CCMA destaca que és el primer cop que les direccions de TV3 i Catalunya Ràdio es designa mitjançant un procediment de selecció públic.

El consell de govern diu haver valorat especialment “la capacitat de transformació i el talent intern de la CCMA com a motor de canvi per liderar aquesta transformació”. L’elecció de Gras i Borda també ha estat motivada pel fet que les respectives propostes estiguessin “en consonància amb les bases del projecte de refundació de la CCMA, presentat al Parlament”.

Unanimitat per a Gras, majoria per a Borda

A la direcció de TV3 s’havien presentat nou candidatures, i la de Sigfrid Gras ha estat escollida amb el vot favorable dels set membres del consell de govern de la CCMA. Per la seva part, a la direcció de Catalunya Ràdio hi optaven deu persones, i la de Jordi Borda ha rebut cinc vots favorables, mentre que dos membres del consell han votat per una altra candidatura.

Tant un com l’altre han estat els candidats que han rebut una major valoració per part de la comissió d’experts, subratlla la CCMA.

La comissió de valoració, que s’ha donat a conèixer amb la resolució del concurs, estava formada per Núria de José, vicedegana del Col·legi de Periodistes de Catalunya; Joan Abellà, director general del Grup Enciclopèdia; Josep Maria Carbonell, exdegà de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna; Judith Colell, presidenta de l’Acadèmia de Cinema Català; Josep Maria Ganyet, professor i divulgador en tecnologies digitals, i Mabel Mas, membre de la junta del Col·legi de la Publicitat i el Màrqueting de Catalunya.

Els nous directors

Sigfrid Gras i Salicrú es va incorporar el 1991 com a redactor a la delegació de Madrid de Catalunya Ràdio. Entre 1995 i 2001 va ser cap de la secció de societat i, posteriorment, cap de política a la redacció de l’emissora a Barcelona.

De 2001 a 2012 va ser el delegat de Catalunya Ràdio a Madrid i de 2012 a 2016 subdirector dels serveis informatius de TV3.

El 2016 Gras va ser nomenat adjunt a la direcció de TV3 i director de continguts i programes, i des del passat abril exercia en funcions la direcció de la cadena.

Del projecte de gestió presentat per Gras se n’ha valorat especialment “la concreció dels objectius estratègics de la CCMA d’una forma coherent i possible, així com la constatació d’un coneixement profund de l’empresa i del sector”. La Corporació també destaca que el seu projecte “planteja una proposta de transformació i de gestió durant aquest procés, a partir de l’aposta per una distribució de continguts digital amb una plataforma ambiciosa. La visió de la gestió passa pel treball en xarxa en l’ecosistema audiovisual”.

Jordi Borda i Marsiñach es va incorporar a Catalunya Ràdio el 1999, on va ser redactor d’esports fins al 2016. El periodista va ser responsable de la informació sobre el FC Barcelona de 2003 a 2016 i integrant de l’equip de Joaquim Maria Puyal a les transmissions del Barça durant deu anys.

Des de 2016 Jordi Borda era adjunt a la direcció de Catalunya Ràdio, i des del passat abril n’exercia la direcció en funcions.

Del projecte de gestió presentat per Borda, se n’ha valorat especialment “el vessant d’ambició i d’innovació, amb una visió clarament transformadora i integradora per capitalitzar el potencial de la difusió digital de l’àudio de la CCMA, amb una gran concreció i detall en l’estratègia de producte, distribució, segmentació de les audiències, personalització del contingut i renovació de la imatge, així com també, en l’àmbit de l’explotació de noves fonts de negoci i finançament”.