Aquest dijous, el Diari de Sant Cugat s’acomiada dels quioscos després de 23 anys (va néixer el 15 de novembre de 1992 sota el nom d’Els 4 Cantons) amb la publicació d’un anuari que recull les informacions més rellevants de 2015. A partir del 8 de gener, el grup Totmedia concentrarà la cobertura informativa local en el setmanari gratuït Tot Sant Cugat i la seva edició digital diària, que es veuran reforçats amb més continguts.

D’aquesta manera, Totmedia passa de tres mitjans per cobrir l’àmbit de Sant Cugat –el setmanari de pagament, el gratuït i totsantcugat.cat– a dos, estalviant en paper i apostant per una capçalera ben arrelada al territori amb una distribució de més abast i accessibilitat.

A banda, el grup treballa en una nova publicació “de qualitat” amb “continguts de valor” per completar l’oferta informativa de Sant Cugat, probablement amb una periodicitat semestral.

La plantilla es manté

Redacció del Tot Sant Cugat.El president de Totmedia, Ramon Grau, explica a Comunicació 21 que la “difícil” decisió de prescindir del Diari de Sant Cugat ha tingut més un caràcter estratègic de futur que econòmic, ja que el mitjà encara podia haver aguantat dos o tres anys més, i respon als canvis d’hàbits en el consum de la premsa de pagament.

Grau també remarca que la mesura no implica prescindir de cap dels llocs de treball (actualment el grup dóna feina directa a unes 75 persones), ja que l’actual equip es dedicarà a millorar els continguts del Tot Sant Cugat, així com a seguir el pla d’expansió de Totmedia endegat amb el llançament del digital elMón (com a relleu d’elSingular), amb una oferta que completen Via Empresa, Opiverd i l’agència Print Zone Media.