La cadena de Planeta es manté des de fa un any com la més vista a Catalunya per davant de TV3, però en aquesta nova onada, la pública catalana també es veu superada per Telecinco i queda relegada al tercer lloc del rànquing d’audiències en l’acumulat de l’any.

En concret, en la tercera onada de 2014 de l’EGM Baròmetre CatalunyaAntena 3 ha registrat 1.555.000 espectadors de mitjana diària, 24.000 menys que en l’anterior onada, seguida de Telecinco, amb 1.429.000, que experimenta un creixement de 77.000. Per la seva part, TV3 és tercera amb 1.418.000 telespectadors, perdent-ne 55.000 respecte el juliol.

Per darrere es mantenen La 1, amb 1.039.000 espectadors (-39.000); La Sexta, amb 736.000 (+59.000); Cuatro, amb 718.000 (+47.000), i 8tv, amb 357.000 (-19.000).

Cal recordar que la metodologia usada per calcular les audiències és força diferent respecte la de Kantar Media, on habitualment TV3 és líder. Mentre que Kantar mesura les audiències mitjançant l’audimetria, l’EGM Baròmetre ho fa a través d’enquestes.

TV3 sempre havia liderat les audiències del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, resultat que es va mantenir en la primera onada del 2013 després de la unificació amb l’EGM, però en la segona onada, ara fa un any, ja es va veure superada per Antena 3.

Per altra banda, en la tercera onada de 2014, la penetració del mitjà televisiu entre la població catalana se situa en els 5.500.000 espectadors, 16.000 més que en la remesa de dades de juliol, incrementant en dues dècimes el percentatge de penetració, passant del 87,5 al 87,7%.