Des de finals de 2014, un equip de l’àrea de programes culturals de Televisió de Catalunya està treballant en una remodelació del canal 33. L’objectiu és que creixi, fer-lo més fort i reimpulsar-lo “referent cultural de qualitat”. Així ho ha assegurat aquest divendres en sessió de control parlamentària el director de TVC, Eugeni Sallent, qui ha volgut remarcar que el replantejament no s’està ideant des d’un despatx, sinó que hi treballa un grup de professionals del 33.

Sallent ha explicat que, amb el canvi, es busca ampliar el ventall temàtic perquè hi siguin representades totes les expressions culturals, abastant aquelles que actualment hi tenen poca o cap presència. Un altre dels objectius és treballar en l’àmbit digital per adaptar-se als canvis en el consum audiovisual i cultural. I és que, en els darrers anys, s’ha incrementat molt el consum a la carta dels continguts del 33, en algunes ocasions superant les audiències televisives.

La continuïtat d’alguns programes, en l’aire

El director de TVC no ha donat més detalls sobre la remodelació, perquè el projecte “no està tancat ni de bon tros”. Així doncs, no ha confirmat ni desmentit la principal hipòtesi que circula sobre la nova etapa: la realització d’un magazín cultural diari que implicaria la supressió de capçaleres com Cinema 3, Ànima o Via llibre. El que sí ha dit és que, en cas que alguns programes desapareguessin del 33, no ho farien ni els seus continguts ni els professionals que els realitzen.

Eugeni Sallent també ha recalcat que amb aquest replantejament no es vol reduir recursos, ni capacitat de producció, ni professionals, però sí que els equips dels diferents programes “treballin junts i creïn sinergies”.

Superar l’1% d’audiència

El director de Televisió de Catalunya ha afirmat al Parlament que el canal ha d’apropar la cultura a la ciutadania i actuar de prescriptor cultural. Per això, considera que la seva obligació és treballar per aconseguir un 33 “millor, renovat i actualitzat” i arribar a més gent.

En aquest sentit, Sallent ha assegurat que, malgrat el 33 mai no ha tingut la pressió de les audiències –”i és bo que no la tingui”, ha remarcat–, la cadena s’havia de plantejar superar l’1% de quota de pantalla aconseguit el 2014. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram