Foto: El Gremi de publicitat, comunicació i màrqueting

Álvaro Montoliu Tarragona (Barcelona, 1981) ha fet un pas al costat al capdavant del Gremi de publicitat, comunicació i màrqueting, que a partir de juny presidirà Laia Rogel. Llicenciat en Periodisme per la Universitat de Navarra, és l’actual president de la seva pròpia agència AMT Comunicación, i director de comunicació de la Federació Catalana de Futbol. Vinculat al Gremi des de fa més de 20 anys, Montoliu ha estat president durant dos anys i hi seguirà vinculat com a vocal. A Comunicació 21, Montoliu explica els motius de la seva renúncia a la presidència.

Deixa la presidència del Gremi a mig mandat. Per què?
Fa dos anys vaig agafar el repte amb molta il·lusió. Sense saber-ho, em vaig trobar un Gremi absolutament endeutat i desconnectat de la realitat del sector. En aquests dos anys, hem equilibrat el Gremi econòmicament per garantir la seva continuïtat i hem buscat la fórmula per tornar a ser un referent. He complert un cicle i estem en el bon camí.

Quin balanç fa d’aquests dos anys?
No em correspon a mi avaluar-me. Han estat dos anys de molta feina interna, poc visible, gens lluïda, i condicionada per l’herència rebuda. Ara necessito agafar aire i, també, dedicar més temps a la meva agència, la qual es troba ple procés d’internacionalització.

Així i tot, no es desvincula del Gremi.
No, tot el contrari. La meva renúncia neix del meu compromís amb l’associació i, sobretot, amb els meus companys de la junta directiva. El Gremi forma una part molt important de la meva vida. El més fàcil seria marxar, però no ho faig. Vull continuar ser-ne partícip, però tenint un paper més secundari. És el moment que altres companys de la junta facin un pas endavant.

“No puc donar més detalls de l’herència rebuda, ja que es troba en un procés judicial”

Tot i les dificultats econòmiques, el Gremi ha fet passos per ser una eina útil per al sector.
Sí, sortosament no només ha estat posar ordre en el vessant econòmic i de legalitat. Així que hem dotat l’entitat d’una nova nomenclatura. Hem apostat per reforçar la paraula Gremi, que és el que som. I també hem renovat el logotip i el portal web, que forma part de l’estratègia de renovació i modernització. Aquesta nova mirada ens ha de permetre oferir un millor servei als nostres associats, defensar els interessos del sector i ser una eina útil. Hem recuperat la presència de l’estudi InfoAdex a Catalunya, hem apostat pel networking (a través del cicle Gremifica’t), la formació i l’emprenedoria.

I de portes enfora, quin paper ha jugat el Gremi?
Hem establert els lligams necessaris amb diferents actors del sector, amb universitats i fins i tot amb nous patrocinadors. El més rellevant ha estat l’acord històric entre el Gremi i el Col·legi. Era una necessitat primordial, però ara cal fer-ho visible, si no quedarà en paper mullat. També m’agradaria destacar l’acord amb Comunicació 21. És molt estratègic, perquè no només dota el Gremi de més visibilitat en l’única publicació sectorial en català, sinó també a tots els seus associats.

En la darrera assemblea va assegurar que la seva junta està patint “l’herència rebuda” del seu predecessor, José Ángel Abancéns. En pot donar més detalls?
No puc donar més detalls, ja que es troba en un procés judicial…, tot i que no era la intenció de la meva junta directiva. Sempre hem tingut la mà estesa; de fet, nosaltres no hem posat cap demanda. Hem intentat arribar a un acord, però malauradament ha estat impossible.

Tot i la situació econòmica, diu que la viabilitat del Gremi està garantida?
I tant. I espero que aquest sigui el meu llegat. És viable, però s’ha de treballar molt encara. Cal dotar-lo de contingut, per això caldrà fer un gran esforç per part de tothom. Estic convençut que amb l’empenta de la nova presidenta i la junta que l’acompanyen, s’aconseguirà l’objectiu.

“Laia Rogel és una professional extraordinària, té talent, molta capacitat de treball i de lideratge”

El 2026, el Gremi complirà 100 anys.
És un motiu de pes perquè el Gremi mereixi més valor afegit en la societat catalana. El centenari és una data rellevant, i esperem que el Gremi hi arribi amb molta empenta. Hem de ser més visibles i, sobretot, més reconeguts. Som el Gremi d’un dels sectors més rellevants del país. Representem l’1% del PIB de Catalunya i cal que el posem al lloc que es mereix. De moment, hem despertat el Gremi, ara és el moment de fer-lo enlairar.

Laia Rogel és qui el relleva en la presidència. Vostè va ser qui la va convidar a formar part del Gremi en la seva junta. Què en destacaria?
És una professional extraordinària, té talent, molta capacitat de treball i de lideratge. Per això ja vaig incorporar-la a la meva junta, fa dos anys. Com a vicepresidenta sempre ha demostrat una gran implicació amb el Gremi, per això ara m’agradaria posar en valor la seva generositat per assumir la presidència. A més, liderar una entitat no li vindrà de nou, ja que presideix l’Associació Professional d’Empresàries Ap! Lleida de manera molt solvent.

És la primera dona que liderarà el Gremi després de 97 anys d’història.
Sí, penso que és un fet molt rellevant, i és un pas més cap a la modernització que està vivint el Gremi en els darrers dos anys. Rogel aportarà una mirada femenina necessària i acabarà d’executar el canvi de rumb que vam iniciar aquesta junta directiva. Per això, convido tothom a l’acte de presentació de la nova presidenta del Gremi que tindrà lloc el pròxim 7 de juny a l’Espai Línia de Barcelona.

Laia Rogel relleva Álvaro Montoliu en la presidència del Gremi de publicitat
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram