Un 70% de les dones menors de 25 anys de l’Estat espanyol aplaudeixen que s’etiqueti la publicitat per part dels influencers, segons un estudi de Personality Media. Del total de la població, un 58% d’homes i dones està totalment d’acord, mentre que un 10% consideren que no és rellevant.

L’estudi revela que, a mesura que la relació amb els influencers és més intensa, sobretot entre els més joves, el consumidor és més exigent amb la nova normativa d’identificació publicitària. Ho demostra el fet que hi està d’acord un 70% de les dones entre 16 i 25 anys, un 68% entre 26 i 35 anys, i minva al 56% entre les dones de 36 a 45 anys. En el cas dels homes, els percentatges són del 57, el 48 i el 51%, respectivament.

Les dades s’han recollit després de l’acord que va impulsar el sector a través del Codi sobre l’ús dels influencers en la publicitat. Aquest té com a objectiu que els continguts digitals o mencions realitzades per influencers en l’àmbit de la publicitat siguin identificats pels seus seguidors a les xarxes socials.

En els casos en què la naturalesa publicitària del contingut no sigui clara, el nou codi obliga a incloure una indicació que ha de ser explícita, immediata i adequada al mitjà de difusió. Així, es proposa l’ús de termes com ara ‘publicitat’, ‘publi’, ‘en col·laboració amb’ o ‘patrocinat per’. L’acord entrarà en vigor l’1 de gener de 2021.