Héctor Martínez, Paul Fleming, Pilar Abengoechea, Gaietà Alonso, Sebas Muriel, Alba Roig, Eduard Amiel i Sergi Nebot (foto: Col·legi del Màrqueting i la Comunicació).

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya va celebrar dijous una nova sessió de La Torradora (trobades en format d’esmorzar per aprofundir sobre l’actualitat i tendències del sector), durant la qual es va abordar l’evolució de la inversió publicitària, un aspecte considerat clau en el creixement del sector que depèn de diferents factors, com el mesurament o els continguts.

En la sessió van participar Eduard Amiel, managing director a Dentsu International; Pilar Abengoechea, executiva de vendes a Clear Channel; Gaietà Alonso Dalmases, director de vendes de publicitat a la CCMA; Alba Roig, CCO d’Adsmurai; Sebas Muriel, CEO a GroupM; Paul Fleming, fundador de Barcelona Virtual, i Héctor Martínez, responsable d’acords i contingut multimèdia a Banc Sabadell, moderats per Sergi Nebot, director de la revista Control Publicidad.

Durant la sessió, els ponents van destacar que, en matèria d’inversió en comunicació publicitària, els mitjans de comunicació cada vegada es podran mesurar amb major precisió, un factor considerat fonamental perquè les empreses puguin invertir amb garanties i obtenir resultats satisfactoris.

En aquest sentit, es va valorar que els mitjans més tradicionals s’han vist obligats a reinventar-se. Com a exemple es va citar la publicitat exterior, ja que a través de la digitalització s’ha integrat amb la resta de mitjans, i actualment presenta un creixement d’inversió del 41% a l’Estat.

Quant a les marques, els ponents entenen que estan en un moment d’anàlisi i observació davant les opcions innovadores que van sortint, perquè en general, continuen apostant per la televisió per obtenir cobertura, tit i que estan obertes a apostar per mitjans complementaris, principalment de l’àmbit digital.

En la darrera Torradora, també es va recalcar la importància de l’estratègia de continguts com a element central de la comunicació actual. Així doncs, no només es considera important invertir en els mitjans, sinó també planificar una estratègia que connecti amb els consumidors. En conclusió, el contingut és clau per entretenir i captar l’atenció.

En aquest sentit, els ponents van ressaltar la importància dels influencers, ja que són capaços de combinar comunicació i entreteniment per atraure l’atenció dels consumidors sense recórrer a la publicitat d’interrupció. Això, es va apuntar, els converteix en un mitjà molt valuós per a les marques que volen connectar amb el seu públic.

Respecte a la intel·ligència artificial, els participants en la sessió van coincidir en què suposa un canvi profund per al sector. Així, es considera que el fet que els consumidors puguin prendre decisions de compra en base a la IA influirà en els hàbits de consum i per tant en les marques.

Finalment, els ponents van posar de manifest la importància del canvi de comportament dels consumidors en la reinvenció i disrupció de les marques i en el creixement de la inversió en comunicació publicitària.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram