Andrés Navarro, Javier Oliver, Diana Núñez i Ramon Castillo [foto: Col·legi del Màrqueting i la Comunicació].

El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest dijous una nova sessió del cicle El Mirador Indiscret del Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, que ha posat de nou la seva mirada en l’impacte que de la intel·ligència artificial en el sector.

Amb el títol de Beneficiats i damnificats per la IA en màrqueting i comunicació, en el tram final de la sessió, amb les intervencions del públic, s’ha constatat la preocupació sobre com pot continuar afectant aquesta tecnologia la feina dels professionals, la qual cosa ha generat diferents opinions al respecte, tant optimistes com pessimistes.

El segon Mirador Indiscret de l’any ha comptat amb la participació de Javier Oliver, fundador i CEO de Tyris Software i AI & BI expert; Diana Núñez, cofundadora i directora creativa de the Clueless, i Ramon Castillo, AI creator, moderats per Andrés Navarro, managing partner de BeRepublic.

El primer ponent de la sessió, Javier Oliver, ha iniciat la seva intervenció destacant la importància de les dades, ja que són un passiu que, ben treballades, es converteixen en un actiu per la informació que contenen. En aquest sentit, ha remarcat que avui en dia les dades ja estan dirigint moltes empreses i, per tant, és fonamental exprimir tota la informació de valor possible, com ara els continguts i els comportaments dels usuaris de les xarxes socials. Segons ha apuntat Oliver, per assolir aquest objectiu, per a les marques és molt important treballar amb plataformes que els facilitin aquesta informació de manera ràpida i fàcil d’identificar.

Per la seva part, Diana Núñez, ha ressaltat el desenvolupament que està tenint tot allò que és virtual, fins arribar a un punt en què es fa complicat diferenciar el que és real i el que no, com per exemple les models influencers creades per IA. També ha destacat l’oportunitat per reduir la despesa que la IA significa per a les marques, ja que poden gaudir de la facilitat per fer canvis, retallar recursos humans o estalviar temps per dur a terme els projectes. En aquesta línia, ha comentat que algunes empreses comencen a demanar la creació de models com a imatge representativa corporativa. A més, Núñez ha explicat que hi ha influencers que estan creant els seus propis clons virtuals per potenciar els seus fins publicitaris.

En la darrera intervenció, Ramón Castillo ha volgut destacar que la intel·ligència artificial sens dubte tindrà una clara incidència en la creativitat, però també ha assegurat que el talent no està en perill, perquè la IA generativa no pensa ni té criteri propi. Castillo ha dit entendre el rebuig que provoca la IA, perquè els professionals tenen por a perdre les seves feines davant d’aquesta revolució tecnològica, però ha advertit que és inevitable un procés natural de transició, com ha passat al llarg de la història amb sectors com la fotografia o l’automoció. Per acabar, ha incidit que l’àmbit de la IA s’ha de regular i solucionar aspectes com el registre de la propietat intel·lectual de la creació de peces, la qual cosa ara mateix no és possible.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram