El 2023, els anunciants de les Illes Balears van destinar 52,8 milions d’euros en publicitat, un 17,8% més que els 44,8 milions de l’exercici anterior, segons dades d’InfoAdex. Aquests 52,8 milions suposen l’1,2% del total estatal, que l’any passat va arribar als 4.236 milions. Les Balears són la setena comunitat autònoma amb major volum d’inversió dels anunciants.

El de 2023 és el tercer any seguit que creix el mercat publicitari de l’arxipèlag, malgrat encara no arriba als 57,2 milions de 2019, abans de la pandèmia de la covid; l’any següent va registrar el seu mínim amb 27,5 milions.

Per sectors, el de Transports, viatges i turisme acapara el 48,6% de la inversió publicitària a les Balears, seguit del de Serveis públics i privats amb el 19,8%, i el de Finances amb un 13,5%.

Del conjunt de la inversió dels anunciants el 2023 a les Illes, els diaris van rebre 10,1 milions d’euros; la ràdio 8,3 milions; exterior, 3; la televisió 700.000 euros, i el cinema 400.000. A més, la inversió dels anunciants de Balears en mitjans de la pròpia comunitat va ser de 4,1 milions, un 7,8% del total generat a la comunitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram