Foto: Col·legi del Màrqueting i la Comunicació

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest dimarts una nova sessió de La Torradora (trobades en format d’esmorzar per aprofundir sobre l’actualitat i tendències del sector), on els participants han vaticinat un final d’any positiu i un 2024 amb bones perspectives de creixement.

En la sessió han participat Joan-Marc Garcia (Territory Group), Josep Tribó (Ilumin), Micky Ribera (Multiplica), Berta Fola (Carpe Diem), Eduard Amiel (Dentsu), Xavier Folguera (Advertis) i Víctor Puig (Adsmurai), moderats per Daniel Condeminas, consultor en comunicació i col·laborador de Comunicació 21.

Durant la sessió, tots ells coincidit en què aquest 2023 ha estat un any on el mercat s’ha estabilitzat, tot i que el quart trimestre ha començat amb una tendència positiva. En aquest sentit, veuen el futur amb un optimisme moderat, i en part gràcies a les noves tecnologies, les quals identifiquen com a oportunitats. La publicitat DOOH (digital out-of-home), la TV connectada i la compra programàtica han estat destacades com a palanques d’acceleració.

Tot i el creixement i les bones perspectives, s’ha recordat que el mercat és complex tenint en compte la seva fragmentació i els models d’atribució. A més, s’ha remarcat com a factor clau la importància del mesurament dels resultats de les campanyes.

Els participants en La Torradora també han destacat aspectes com el paper de la creativitat, cada vegada més demandada per les marques, i els dubtes que genera al respecte la irrupció de la intel·ligència artificial.

A més, s’ha ressaltat el paper del màrqueting d’influenciadors, on la utilització dels micro i nano creadors de continguts cada vegada és major per part de les marques.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram