El 2021, els mitjans catalans van rebre una inversió publicitària de 276 milions d’euros, un creixement de l’11,7% respecte als 247,1 milions de l’any anterior, segons l’estudi anual de l’Associació Empresarial de Publicitat realitzat per Media Hotline i Arce Media. Aquest increment de la inversió es produeix després de quatre anys de baixades.

Dels 276 milions facturats en el darrer exercici pels mitjans catalans, el 57,6% prové d’anunciants amb seu a Catalunya, un descens d’1,3 punts en comparació amb el 2020.

Per tipologia, l’any passat els anunciants van invertir 125,6 milions d’euros en premsa (+7,7%); 1,9 milions en revistes (–1,9%); 1,9 en dominicals (+10,1%); 46,2 en ràdio (+6,8%); 45,2 en televisió (+13,8%); 42,4 en exterior (+34,2%), i 4,6 milions en cinema (+4,5%).

A més, els anunciants van destinar 1,3 milions d’euros en portals (+13,6%); 4,9 milions en classificats digitals (+2,1%), i 2,1 milions en influencers (+10,5%).

Una particularitat del mercat català és que el format tradicional, amb 197,9 milions (+8,7%), té força més pes que el digital, amb 78,1 milions (+20,1%). Així doncs, la inversió offline representa el 71,7% del total i la digital el 28,3%.

La inversió dels anunciants catalans creix un 11,5%

L’estudi indica que l’any passat els anunciants amb seu a Catalunya van gastar 1.354,5 milions d’euros en publicitat, un 11,5% més que els 1.215,1 milions de 2020, quan la inversió va caure un 17,4%. En el conjunt de l’Estat, l’increment també va ser de l’11,5%, de 5.421,4 milions a 6.045,1.

El 2021, els anunciants amb seu a Catalunya van invertir 117 milions d’euros en mitjans catalans (+15,2%) i 1.237,5 milions en mitjans de fora de Catalunya (+11,1%).

Per altra banda, l’any passat Catalunya va rebre una inversió publicitària de 1.372,1 milions d’euros (és a dir, tant d’anunciants catalans com de fora), un increment del 13,3% en comparació als 1.210,6 milions de 2020. Aquesta inversió suposa el 22,7% del conjunt d’Espanya, quatre dècimes més.

Si es compara la inversió publicitària que va impactar en els catalans (22,7%) amb el pes de la població catalana (16,2%), el pes del PIB (19%) i el pes del consum en la llar (19,4%), l’estudi conclou un any més que els anunciants confien més en la potencialitat del mercat català que en la del conjunt de l’Estat.