Els grups de comunicació Prisa Media (Espanya), Clarín (Argentina), El Comercio (Perú), Milenio/Multimedios (Mèxic) i El Tiempo (Colòmbia) han unit forces per llançar +MAS Audiences, una plataforma de publicitat programàtica per connectar les agències i els anunciants dels respectius països amb les audiències dels Estats Units. L’objectiu de l’aliança és “revolucionar” el mercat publicitari dels EUA.

Prisa Media explica que aquest acord estratègic és un pas més en l’aposta per expandir-se després del nomenament de Juan Varela com a director als EUA, i l’acord per integrar els serveis d’streaming les ràdios del grup en el catàleg de la companyia estatunidenca iHeartMedia. Ara Prisa posa el focus en les noves vies que ofereix la tecnologia en el mercat publicitari.

+MAS Audiences comercialitzarà mitjans digitals, tant generalistes como especialitzats, dels cinc grups de comunicació que s’han aliat, i que conjuntament registren més de 19 milions d’usuaris únics, subratllen. La comercialització de la nova plataforma de publicitat programàtica estarà liderada per l’equip de Prisa Media als EUA.

“Amb el suport operatiu dels equips dels associats i la coordinació del Grupo Prisa, +MAS Audiences suposa una revolució en la compra programàtica d’audiències llatines als Estats Units”, assenyala Carlos Núñez, president executiu de Prisa Media. “En un mercat fortament marcat per la intermediació d’agents que no agreguen valor al procés, +MAS connecta directament els publishers amb les agències i anunciants que entenen la importància de connectar amb les audiències hispanes”, destaca.

Per la seva part, Héctor Aranda, conseller delegat del Grupo Clarín, afirma que +MAS Audiences és “una iniciativa estratègica per servir d’una millor manera els nostres lectors als Estats Units”.

Mariano Nejamkis, conseller delegat del Grupo El Comercio, explica “els mitjans de la regió tenim una molt important audiència de parla hispana a Nord-amèrica i aquest esforç ens permetrà connectar millor amb ells”.

“Aquesta aliança de mitjans líders en espanyol permetrà els anunciants que es dirigeixen al segment d’US Hispanics, una fórmula clara i directa d’arribar al públic amb webs de continguts originals i d’alta qualitat”, ressalta Angel Cong, conseller delegat del Grupo Milenio/Multimedios.

“+MAS Audiences permetrà els anunciants del mercat USA tenir el major abast en audiències hispanes, però alhora dins d’un entorn segur, de contingut prèmium i halo reputacional d’unes marques molt fortes; una cosa difícil d’igualar des de l’oferta de valor per alguna network o publisher en solitari”, rebla Diego Vallejo, director digital d’El Tiempo Casa Editorial.