comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

A FONS

Pere Giménez | Actualitzat el 25 Març 2017 a les 10:00

En les primeres declaracions com a nou director de TV3, Vicent Sanchis ja va apuntar que un dels seus objectius era que la cadena fos més àgil per competir amb les privades. Aquest divendres ho va concretar una mica més durant la presentació del seu pla de treball en la seva primera sessió de control parlamentària. Una compareixença a petició pròpia on tots els grups de l'oposició van criticar el seu nomenament i/o com s'havia produït.

Durant la seva intervenció, Sanchis va exposar que vol recuperar el liderat que TV3 tenia fa uns mesos i, per tant, una audiència a la baixa, de manera que es revisarà tota la graella (una tasca que ja havia iniciat el seu predecessor, Jaume Peral). A més, el periodista valencià va recalcar la importància que "la presa de decisions" a l'hora de treballar en la programació "siga més àgil".

Per il·lustrar-ho davant dels diputats, va recórrer a una metàfora. "Televisió de Catalunya és com un mamut, és una gran empresa, amb una gran plantilla, amb molts recursos públics, amb molta despesa condicionada cada any, però lenta en els seus moviments", va dir. En canvi, les televisions privades treballen amb "rapidesa en els moviments, canvis dràstics en la seva programació, alguns pocs escrúpols que no pot assumir de cap manera una televisió pública, i per tant molta més velocitat i eficàcia en la presa de decisions".

Així doncs, Sanchis estudiarà "els sistemes pels quals la contractació i l'emissió de programes es pugan rectificar si no funcionen". La voluntat és que, si un espai no dona el resultat esperat, es pugui substituir "gairebé immediatament".

Graella en proves a l'estiu

En el camp d'informatius, la pretensió del nou director de TV3 és mantenir el seu "nivell de rigor", la pluralitat, la credibilitat i l'audiència. Sobre aquest darrer factor, però, va advertir: "Els informatius de TV3 funcionen, tenen prestigi, són els més vistos, però com a conseqüència també de la pèrdua d'audiència de tota la programació comencen una miqueta a ressentir-se".

On Vicent Sanchis detecta "problemes més seriosos" és en la resta de graella de TV3 i d'alguns dels seus canals. Així, va explicar que la caiguda d'audiència en el daytime és "com una taca d'oli corrosiva que es va encomanant" a la resta de la programació. Segons ell, doncs, cal "tallar aquest moviment de corrosió i intentar fer ofertes que funcionen i que permeten recuperar aquesta audiència".

Per revertir la situació, s'ha començat a treballar en les franges horàries sobre les quals ara hi ha "una mica de joc". Els resultats es concretaran el proper estiu, quan es farà un "esforç" amb espais que puguin provar el que després serà la programació en aquestes franges en l'inici de la propera temporada.

Pel que fa a la resta de canals, també seran revisats: "Han perdut força, recursos, i fins i tot en algun cas algun podria haver perdut sentit", va dir Sanchis. Acte seguit, va senyalar Esport3 afirmant que s'ha de mirar si el concepte amb el qual es va posar en marxa es pot mantenir en la situació actual, amb drets esportius cada vegada més cars que TVC no pot assumir. "Això no vol dir tancar", va puntualitzar. "Cal mirar exactament l'ús, la intenció, la funcionalitat, l'operativitat, el servei públic que fan cadascun d'aquests canals".

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Preacord per a l'equiparació salarial de Catalunya Ràdio amb TV3

La històrica reclamació de la plantilla de Catalunya Ràdio per equiparar-se salarial i [...]

Enderrock llança una revista digital per a les Balears

El Grup Enderrock ha posat en marxa una edició de la revista digital musical EDR específica [...]

Convocat el Premi Ramon Barnils d'investigació, que incorpora una categoria per a mitjans locals

El Grup Barnils ha obert la convocatòria d'una nova edició del Premi Ramon Barnils de [...]

La CVMC dona el vistiplau a una plantilla inicial de 500 treballadors

La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació comptarà amb una plantilla inicial de 500 [...]

La revista Tiempo es renova pels 35 anys

El setmanari Tiempo de Grupo Zeta celebra el seu 35è aniversari amb la publicació d'un número [...]

Els treballadors d'estudis d'IB3 congelen les aturades

Els treballadors del servei d'explotació de platós i exteriors d'IB3, subcontractats a través [...]

La CCMA proposa crear un canal per internet compartit entre IB3, À. i TV3

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals proposarà a l'Ens Públic de Radiotelevisió de [...]

La patronal de les ràdios privades commemora els 25 anys de la seva creació

L'Associació Catalana de Ràdio (ACR) ha commemorat el seu 25è aniversari al Món Sant Benet, a [...]

eldiario.es encadena quatre anys amb beneficis

L'editora d'eldiario.es ha tancat el 2016 amb un benefici net de 340.030 euros, un increment [...]

APG i SPC donen suport als treballadors de Diari de Vilanova

L'Associació de Periodistes del Garraf i el Sindicat de Periodistes de Catalunya han mostrat [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.