La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha resolt la tercera convocatòria de projectes a la recerca de nous talents i formats originals de continguts per al 33, ara amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals.

En concret ha escollit set propostes (dues més que en les anteriors convocatòries). Són El local, presentada per Teidees Audiovisuals; Anticuerpos, de Goodmoment; El punt D, d’Uniunfandos; Les cares dels Gaudí, d’Inthesky Media Productions; Guia per un dia, de Reccreatius; La pell dels murs, d’Un Capricho de Producciones, i Històries gegants, d’E2S Contents.

Aquests set projectes han estat seleccionats entre els 30 finalistes que van participar en les sessions de pitching del 9 a l’11 de desembre. En aquesta tercera crida es van presentar un total de 113 propostes.

En aquesta edició es buscaven treballs innovadors, projectes singulars que, tant per contingut com per format, són poc freqüents en el panorama audiovisual actual. En aquest sentit, s’ha valorat especialment l’originalitat, així com la incorporació de nous recursos i llenguatges audiovisuals, amb una especial atenció a la proposta de distribució multipantalla, preferentment si incorpora formats propis per a cada plataforma de difusió.

La primera convocatòria va superar les expectatives de la CCMA amb 300 projectes rebuts, dels quals se’n van escollir cinc. En la segona convocatòria es van rebre 150 propostes, de les quals també se’n van triar cinc. En ambdós casos, alguns projectes al final han acabat a TV3 i no al 33, com ara Coolhunters, Per què volen els avions?, Senyora Isabel o Buga buga.

Nova convocatòria a punt

La CCMA i l’ICEC obriran els pròxims dies una nova convocatòria de projectes amb un format una mica diferent, adreçada a produccions audiovisuals d’enregistraments culturals per a la difusió i promoció d’obres teatrals i musicals, i visites teatralitzades a equipaments, amb l’objectiu de fomentar el desenvolupament dels hàbits i consum culturals.