Laura Vilagrà i Germà Capdevila presenten la iniciativa (foto: Departament de la Presidència).

Som més fortes que la censura és el lema de la campanya que el Govern i l’APPEC Editors de Revistes i Digitals posaran en marxa per fomentar les subscripcions a les publicacions en català. Es tracta d’una iniciativa 2×1: per cada nova subscripció, se n’assignarà una altra a una entitat o associació dels Països Catalans.

La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà Pons, ha presentat la campanya després de reunir-se, juntament amb la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, amb representants de l’APPEC, Plataforma per la Llengua, la Federació Llull, i les publicacions censurades per l’Ajuntament de Borriana.

Resposta als atacs

Amb aquesta campanya, l’Executiu vol respondre “a les últimes accions que el binomi PP-Vox ha fet contra la nostra llengua, la nostra cultura i les nostres institucions arreu dels Països catalans”, ha dit Vilagrà en roda de premsa. “Des del Govern de la Generalitat tenim molt clar que el que passa a una part del domini lingüístic afecta la resta i hem de treballar conjuntament”, ha subratllat.

“El compromís amb la llengua i la cultura és clar i volem ser refugi de la cultura catalana arreu. Davant l’onada regressiva ens tindran dempeus i en aquest sentit treballarem intensament”, ha afirmat la consellera.

El president de l’APPEC, Germà Capdevila, ha explicat que aquesta serà “la campanya de subscripcions més massiva feta mai al nostre domini lingüístic”. Amb aquesta acció es vol “apel·lar a la societat civil per enfortir les publicacions en català” i fer que “a tot arreu on es parla català es puguin trobar publicacions” en aquesta llengua.

Capdevila ha recordat que la porta d’entrada a la lectura en català acostuma a ser la revista, de manera que la campanya ha de permetre enfortir les publicacions i la cultura arreu del domini lingüístic. El president de l’APPEC ha agraït la ràpida resposta institucional i de les entitats socials: “Ens conjurem tots plegats a posar-los en marxa perquè sigui un èxit”.

Enfortir llengua i cultura

La campanya és un primer eix d’una acció global per potenciar el sector de les revistes en català, que inclou també la programació de concerts i espectacles d’animació destinats al públic familiar, en què també s’aplicarà la fórmula del 2×1. Igualment, es farà una “embranzida especial” de la campanya en el període nadalenc per impulsar una capsa regal de subscripcions pel tió i reis.

A més de potenciar la lectura de revistes en llengua catalana, la campanya és una aposta per portar la llengua i la cultura a tots els racons dels Països Catalans.

A la reunió celebrada al Palau de la Generalitat també han assistit Helena Solà, directora de l’APPEC; Francesc Marco Palau, secretari de Plataforma per la Llengua; Xavier Antic, president de la Federació Llull (que agrupa Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià i Obra Cultural Balear); Lluís Gendrau, director editorial d’Enderrock; Mònica Estruch, directora de Cavall Fort; Màriam Serrà, directora de Llengua Nacional, i Jordi Creus, editor de Sàpiens.

Clam a Borriana contra la censura a les revistes en català
Front comú per combatre “un atac més” contra la llengua i la cultura catalanes
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram