El grup Mediaset ha decidit trencar amb l’Associació per a l’Investigació de Mitjans de Comunicació per la seva disconformitat amb l’auditoria tècnica que es realitza sobre el sistema d’audiometria de televisió de Kantar Media. Una decisió definitiva mentre no es tinguin en compte les seves reclamacions. “Ens agradaria que fossin més actius, però ens semblen inamovibles”, asseguren fonts de Mediaset a Marketing Directo.

A més, des del grup es remarca que la seva sortida de l’EGM no es produeix perquè els mesuraments siguin adversos, ja que en les darreres onades eren líders d’audiència. “Si el dia de demà oferten un servei en el qual considerem que hem de ser-hi… Però de moment és definitiu”, afegeixen les mateixes fonts. Recentment, Mediaset ja va partir peres amb l’Acadèmia de Televisió per discrepàncies.

Per la seva part, el president executiu d’AIMC, Carlos Lozano, assegura a marketingdirecto.com que no és una qüestió econòmica, ja que la xifra que paguen les televisions “és ridícula, sobretot comparada amb la de Kantar”.

Sobre les acusacions de manca d’evolució, Lozano remarca al digital que des de l’AIMC s’han presentat propostes de millora i actualització, però que comporten uns costos i un “moviment” en la situació actual del mitjà. “La iniciativa no correspon a l’AIMC”, assegura.  

El president executiu de l’Associació recalca que l’EGM “està reconegut pel mercat per ser objectius i independents de qualsevol operador i agent del mercat”. “Ens debem i reportem al comitè de clients”, rebla Carlos Lozano. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram