La companyia d’investigació de mercats alemanya GfK ha estat l’escollida per fer el mesurament digital a l’Estat després d’obtenir la millor valoració en el concurs endegat per l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació Espanyola d’Anunciants (aea). Les altres tres aspirants eren Comscore (juntament amb Kantar i Telefónica), Ipsos i Nielsen.

La comissió de seguiment del concurs formada per AIMC, IAB Spain i aea ha decidit “de manera consensuada” que la proposta presentada per GfK és la que millor s’ajusta a les necessitats requerides en les bases de la convocatòria.

La previsió és que l’1 de gener de 2022 GfK assumeixi un servei que ha realitzat Comscore des dels seus inicis, l’any 2012.

Ara s’obre un període de negociació entre la comissió i GfK per abordar alguns aspectes tècnics i econòmics de la proposta que “ajudin a continuar perfilant el mesurament d’audiències digital que potenciï el desenvolupament del negoci”.