La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i l’Institut Català de les Empreses Culturals han resolt la cinquena convocatòria de projectes audiovisuals culturals, innovadors i divulgatius d’entreteniment de formats diversos, posada en marxa al setembre.

Aquests 13 projectes han estat escollits entre els 33 finalistes que van participar en les sessions de pitching celebrades els dies 20 i 21 de desembre davant d’un panel d’especialistes amb representants de la CCMA i l’ICEC. En aquesta cinquena crida es van presentar un total de 133 propostes.

Els projectes preseleccionats, són:

  • Ale-hop! (Createl)
  • Animals arquitectes (Teidees Audiovisuals)
  • Cuina salvatge (Abacus)
  • De la cullera a la ciutat (Benecé Produccions)
  • Dopamina (Bworld Productions)
  • Ets un motivat (Harpo Entertainment)
  • Kanviem? (La Kaseta Ideas Factory)
  • Keki (Minifilms)
  • Kimeres (Un Capricho de Producciones)
  • Les dones i els dies (Estudi Carmel Audiovisuals)
  • Les golfes (Brutal Media)
  • Tindercat (La Bombilla Media)
  • Unfold (Mediaproducción)

Ara la CCMA contactarà amb les empreses productores per iniciar la negociació de les condicions pressupostàries i de les característiques tècniques i artístiques, així com el possible calendari de producció i el pla de finançament.

A la recerca de nous públics

La voluntat de la convocatòria era captar nous públics, posant el focus en els joves i també en usuaris més especialitzats en el consum de continguts sota comanda. L’objectiu és generar continguts de valor que permetin ampliar el catàleg de consum a la carta i, més específicament, en l’àmbit digital.

Si les anteriors crides estaven més enfocades a la cerca de nous talents i formats de continguts per al canal 33, aquesta estava dirigida en general a les diferents plataformes de distribució de la CCMA.

A més, el pressupost màxim s’incrementa fins als 3 milions d’euros, quan en les convocatòries precedents eren 800.000 euros.

Les convocatòries de la CCMA i l’ICEC s’emmarquen en el conveni formalitzat per el juliol de 2020, un dels objectius del qual és difondre i descobrir la cultura catalana en totes les seves expressions per impulsar la creació de nous talents i formats de continguts culturals innovadors i divulgatius.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram