El consell d’administració de Prisa ha acordat la venda del negoci a Espanya de Santillana al grup finlandès Sanoma per 465 milions d’euros. Una porció que representa un 21% de Santillana, marca que Prisa seguirà explotant a Llatinoamèrica. L’operació està condicionada al vistiplau de les autoritats de competència espanyoles i de la junta general d’accionistes de Prisa.

Els diners s’abonaran íntegrament en efectiu el dia que es tanqui l’operació, un cop descomptat el deute del negoci de Santillana a Espanya a 30 de juny de 2020, estimat en 53 milions d’euros. La venda generarà una plusvàlua d’uns 385 milions, segons assenyala Prisa.

Refinançament del deute fins al 2025

El paral·lel, el consell d’administració ha aprovat un refinançament del seu deute que allarga el venciment fins al març de 2025, amb un cost inicial del 5,5% i un cost total mitjà del 7%. Aquesta operació ha estat negociada amb la majoria de les entitats creditores, que representen el 79,7% del finançament sindicat a reestructurar.

La mesura contempla l’amortització de 400 milions d’euros, de manera que el deute net total (1.148 milions) es reduirà un 34,8%. El grup destaca que això li permetrà comptar amb uns 275 milions “per reforçar la seva liquiditat i facilitar el desenvolupament dels plans estratègics”.

El refinançament del deute queda supeditat a què es tanqui la venda de part del negoci de Santillana a Sanoma.

Prisa assenyala que ambdues operacions permetran “accelerar la transformació digital del grup, centrada en els sistemes d’aprenentatge Ed-Tech a Llatinoamèrica i en els models de subscripció en els seus negocis de mèdia”.