Vocento és el primer grup de mitjans de l’Estat que s’adhereix al projecte d’Utiq, l’empresa de tecnologia publicitària europea impulsada per Deutsche Telekom, Orange, Telefónica i Vodafone.

El projecte de les quatre operadores de telecomunicacions va aterrar en el mercat espanyol al juny oferint un servei de “consentiment autèntic” per a l’ecosistema del màrqueting digital, amb un enfocament en la privadesa del consumidor i la sobirania de les dades. Utiq es presenta com una alternativa a les cookies, davant l’imminent canvi normatiu sobre el seu ús a Europa.

Vocento va participar en les proves prèvies al llançament del projecte al juny, i els resultats van mostrar una taxa d’acceptació del consentiment d’Utiq per part dels lectors superior al 75%, segons destaca l’empresa tecnològica.

“La indústria publicitària necessita un nou estàndard universal i amb independència per poder ser estable en el temps, i això només ho poden proporcionar les companyies de telecomunicacions a través d´Utiq”, comenta Jesús Carrera, director digital de Vocento. “A més, és l’única solució de mercat amb alta escalabilitat, atès que la cobertura potencial de les companyies de telecomunicacions que la conformen a Espanya és superior al 70%”, afegeix.

Mónica Rodríguez, directora general d’Utiq a Espanya, assegura que “aquesta cooperació és un pas més cap a la transformació de l’actual model publicitari. Estem convençuts que amb grans mitjans de comunicació com Vocento aconseguirem empoderar els internautes i fer realitat aquest canvi de paradigma”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram