L’espai d’innovació i desenvolupament de Barcelona TV, el BTV Media Lab, ha obert la primera convocatòria per acollir i donar suport a projectes innovadors en l’àmbit dels mitjans de comunicació i les indústries creatives. La iniciativa ofereix la cessió temporal d’espai per al desenvolupament dels projectes, la inversió en material i un servei d’assessorament. El termini per presentar candidatures finalitza l’1 de febrer.

La convocatòria es dirigeix a projectes vinculats a l’audiovisual, els mitjans i les indústries creatives, amb un model de negoci viable, que mostrin un component innovador en almenys una de les següents parts del procés de desenvolupament: disseny, producció, gestió, promoció, distribució, explotació i relació amb els espectadors-usuaris-consumidors.

Les bases assenyalen que els projectes han de complir les següents característiques:

  • Tenir un impacte en el sector de l’audiovisual, dels mitjans o de les indústries creatives.
  • Mostrar un element innovador en l’àmbit tècnic, tecnològic, de programació o en la seva concepció.
  • Mostrar que són susceptibles de tenir una utilitat, impacte o finalitat com a mínim per a un dels àmbits, sectors i col·lectius següents: funcionament, programació, estratègies de promoció i explotació de continguts de BTV; professionals de BTV; ciutadans de Barcelona, o professional dels mitjans o les indústries creatives.

La durada de cada projecte ha d’un mínim de tres mesos i un màxim de nou, amb la possibilitat de prorrogar-se sempre que les dues parts així ho acordin.

Als projectes seleccionats se’ls ofereix un espai físic al Canòdrom-Centre de Recerca Creativa de Barcelona per desenvolupar-se; un servei d’assessorament continu format per l’equip de coordinació del BTV Media Lab, del Canòdrom i un assessor extern especialitzat quan sigui necessari; l’adquisició de productes, estris i/o serveis per aconseguir els objectius, valorats en un màxim de 7.000 euros (sense IVA), depenent de les característiques del projecte i de la capacitat de l’entitat convocant, i accés preferent als tallers i les sessions divulgatives organitzades pel BTV Media Lab i el Canòdrom (en funció de les places disponibles).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram