La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha intensificat la seva activitat contra la vulneració de la Llei general de la comunicació audiovisual estatal de 2010. L’organisme regulador ha obert nous expedients sancionadors a Mediaset i Atresmedia, en aquesta ocasió per no respectar “el principi de separació entre publicitat i programació”.

En el cas de Mediaset, l’expedient s’ha incoat per emetre publicitat de la campanya premiercasino.es entre el 10 d’agost i el 14 de setembre en els espais Conexión Samanta, Partido a partido, Cuarto milenio, Cine Cuatro, CSI i La otra red, utilitzant “transparències sobreimpressionades i solapades” amb els programes, afectant la seva integritat.

Quant a Atresmedia, també és per una campanya sobre el joc i pels mateixos motius, en aquest cas per publicitat de la casa d’apostes online Sprotium, emesa entre el 18 d’agost i l’11 de setembre en el programa El chiringuito de jugones.  

Infraccions greus

En ambdós casos, els fets es podrien considerar infraccions administratives de caràcter greu, que contemplen sancions d’entre 100.001 i 500.000 euros. Ara s’inicia un període màxim de sis mesos per a la instrucció i la resolució de l’expedient.

La setmana passada, la CNMC ja va obrir dos expedients sancionadors a Mediaset i dos més a Atresmedia, per una banda per superar el límit de temps d’emissió d’anuncis, i per l’altra pel model de pauta única publicitària que no respecta la integritat dels programes.

A més, al setembre, el grup Mediaset ja va ser multat amb 111.000 euros per utilitzar formats promocionals on, segons la Comissió, es confonien la publicitat i els continguts. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram