Sergi Lladó (Sant Mateu de Bages, 1995) acaba d’estrenar-se com a director de Canal Taronja Anoia, que forma part del Grup Tealus Comunicació. Llicenciat en Periodisme a la UAB, va treballar com a cap de comunicació a l’Ajuntament de Sallent, i des de fa vuit anys ho fa al Canal Taronja al Bages en diferents plataformes de televisió i ràdio. Actualment viu a Collbató, entre l’Anoia i el Bages. A Comunicació 21, Lladó posa en relleu el valor de la premsa de proximitat i aposta per compartir continguts amb La Xarxa.

Acceptes la direcció de Canal Taronja Anoia en plena pandèmia.
Sí, la pandèmia ha afectat la dinàmica de tots els mitjans, però aquí molt més, ja que som al cor de la Conca d’Òdena. Un temps en el qual van desaparèixer la majoria de programes i ara, poc a poc, anirem recuperant la programació habitual.

Quan començareu a recuperar-la?
El 31 de maig és previst posar en marxa dos programes de producció pròpia. Per una banda, l’estrena d’Univers Anoia, on recorrerem la comarca acompanyats d’algun personatge conegut on ens mostri els espais turístics de cada poble. I d’una altra, Perfils de l’Anoia, on descobrirem joves de la comarca que triomfen a les xarxes socials.

La pandèmia ha servit per guanyar adeptes?
Sí, és clar. Ara bé, Canal Taronja Anoia té una audiència molt fidel. I queda reflectit en l’horari de prime time, que és quan puja més l’audiència amb la suma de l’informatiu i un programa de producció pròpia. Aquesta és l’essència de Canal Taronja que també va lligada a la tasca compartida amb La Xarxa.

Què aporta La Xarxa?
La Xarxa és una plataforma idònia per fer més rica la televisió local del país. Et permet oferir una graella molt més completa i, a més, t’obre la possibilitat d’exportar aquells continguts propis que es comparteixen en programes com Connecticat o Fet a mida.

“Canal Taronja Anoia té una audiència molt fidel”

La premsa de proximitat n’està sortint reforçada d’aquesta pandèmia?
Des del punt de vista de l’interès per part de la gent és evident. Penso que el fet que la gent sigui més a casa ha generat més audiència. Així i tot, soc dels que penso que ja venia d’abans. He crescut en pobles petits i la gent que hi viu agraeix molt que els escoltis i que els hi donis veu. Els mitjans de proximitat acaben fent protagonistes aquells qui no ho són per a la resta.

Els mitjans locals hi tenen cabuda en l’oferta tan àmplia que hi ha entre els mitjans convencionals més grans i les plataformes digitals?
No, no hi competim. Són lligues molt diferents. Si tu ets un veí de l’Anoia i busques informació de Sant Martí Sesgueioles probablement no trobaràs informació en un mitjà gran o en qualsevol plataforma. Així que si vols saber la informació del teu poble hauràs de connectar-te a Canal Taronja Anoia, perquè ningú te l’oferirà. Tenim la imatge i som al peu de la notícia. Aquesta és la nostra essència i aquí és on hem de posar-hi tots els recursos.

Els diferents canals que formeu part de Canal Taronja seguiu el mateix patró i compartiu recursos i continguts?
Sí, compartim els mateixos grafismes i la manera de fer els informatius, a més de continguts. Sense anar més lluny, compartim programes que siguin d’interès més general. És el cas del programa que presenta Elisabet Carnicé dedicat als instagramers i que emet Televisió de Sabadell, o en el cas dels informatius quan hi ha personatges creuats en el territori i que són d’interès local.

Com us esteu adaptant a la nova realitat digital que ofereixen les xarxes socials?
Tot està venint. És una eina important i hi tenim presència, però no hem d’oblidar que tenim els recursos humans limitats.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram