El grup Henneo ha incorporat Joan Alegre com a delegat a Catalunya, càrrec de nova creació, en el marc de la seva estratègia d’expansió i amb un especial interès en fer remuntar l’edició barcelonina de 20 Minutos.

Des de que Henneo va adquirir la capçalera el juny de 2015, el retrocés de la difusió no s’ha aturat. En concret, la difusió de l’edició barcelonina ha caigut un 12,7%, ja que ha passat d’una mitjana de 80.489 exemplars de juliol de 2015 a juny de 2016, a 70.263 en el mateix període de 2018-2019, segons dades d’OJD.

Alegre va ser director general de l’editora d’El Periódico de Catalunya des de gener de 2012 fins al passat setembre, quan va sortir arran de la compra per part de Prensa Ibérica.

Joan Alegre ja havia estat en una anterior etapa a Zeta, fins al 2005, com a director general de publicitat, màrqueting i promocions del grup i també d’Ediciones Primera Plana. D’aquí va fitxar per Planeta per exercir la direcció general del diari gratuït ADN, i l’estiu de 2010 ho va fer per l’aleshores nou diari Ara. Hi va exercir de director executiu i posteriorment de director de negoci d’anunciants i grans comptes, però després d’un any i mig va tornar a El Periódico.

L’editora de l’Heraldo de Aragón va adquirir el diari gratuït 20 Minutos el 2015; el digital Lainformación.com el 2017, i la revista Cinemanía el 2018.