Des del novembre, TV3 havia vist com l’avantatge amb què liderava les audiències s’havia anat reduint fins que, al febrer, Telecinco la va atrapar. Des d’aleshores, la cadena pública catalana no només ha aconseguit ser líder en solitari de nou, sinó que mes a mes ha ampliat la distància i aquesta ja és d’1,1 punts.

Així, al maig, TV3 va registrar una quota de pantalla de 12,9%, mig punt més que a l’abril, mentre que Telecinco es va quedar amb l’11,8%, una dècima més.

Per darrere continuen Antena 3, amb un 10,6% de share (perd set dècimes); La 1, amb un 7,7% (en guanya una); Cuatro, amb el 7,1% (puja dues dècimes); La Sexta, amb un 6,5% (en perd una), i 8tv, amb el 3,4% (recupera una dècima).

Al maig, TV3 ha estat la cadena més vista durant 15 dies del mes; ha liderat el rànquing de programes més vistos en 27 dels 31 dies, dels quals 22 amb les diferents edicions dels Telenotícies; i ha situat 20 programes entre els 40 més vistos, set dels quals entre els deu primers.

Quant a la resta de canals de Televisió de Catalunya, el Super3/33 va obtenir l’1,5% de quota (repeteix resultat); el 3/24, un 1,3% (puja una dècima), i Esport3, l’ 1,5% (també en guanya una).

Telecinco amplia el lideratge a l’Estat

En el conjunt de l’Estat, al maig, Telecinco va mantenir el primer lloc per novè mes amb un 15,4% de quota de pantalla (sis dècimes més que a l’abril), mentre que la seva rival, Antena 3, va baixar fins al 13% (perdent nou dècimes). Per darrere queden La 1, amb el 9,9% de share (repeteix resultat); La Sexta, amb el 7,6% (guanya dues dècimes), i Cuatro, amb el 7,3% (en puja una).