La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha decidit agrupar sota la marca única 3Cat tots els continguts que genera. Això implica que TV3 i Catalunya Ràdio perdin les seves històriques denominacions, que aquest 2023 fan 40 anys. La idea és transformar l’estructura tradicional de televisió i ràdio en una “gran fàbrica de continguts”.

La nova denominació sorgeix del 3 de TV3 i el Cat de Catalunya Ràdio i la seva implementació serà progressiva. La plataforma OTT que es posarà en marxa al setembre naixerà com a 3Cat, i posteriorment el nom serà adoptat per totes les finestres de distribució.

Aquesta transformació s’emmarca en els objectius del Pla Estratègic presentat el passat setembre sota el lema Connectem per arribar a tothom.

Transformació en sis fases

La nova marca 3Cat s’implantarà en sis fases, durant les quals el 3Cat anirà agafant protagonisme per acabar sent el nom que identifiqui tots el continguts i accions.

La primera ha arrencat amb la seva presentació, aquest dimecres. La segona s’iniciarà al setembre, quan Catalunya Ràdio s’escurci a CatRàdio. La tercera fase també serà al setembre, quan tots els continguts de vídeo, àudio i digitals passin a estar produïts per 3Cat.

A la tardor, el 3Cat començarà a aparèixer en les xarxes socials, especialment amb l’arrencada de la nova OTT. I les dues darreres fases es produiran quan la marca arribi als entorns televisius i radiofònics, respectivament.

“La nova marca que ens identifica i ens defineix com la gran factoria de continguts audiovisuals de servei públic i en català”

Sigfrid Gras, Rosa Romà i Jordi Borda presenten la marca 3Cat (foto: CCMA).

“La nova marca neix i parteix de tot allò que ha representat TV3 i Catalunya Ràdio, però amb una mirada endavant. 3Cat ens uneix a tots sota una mateixa marca que vol projectar-se amb força i amb tota l’ambició en aquest món audiovisual tan fragmentat on, per ser més visibles, hem de sumar esforços”, ha destacat en l’acte de presentació la presidenta de la CCMA Rosa Romà.

“De la unió de les dues marques històriques i més properes a la ciutadania, de la unió de TV3 i de Cat Ràdio i de tots els seus valors, avui neix la nova marca que ens identifica i ens defineix com la gran factoria de continguts audiovisuals de servei públic i en català, que distribuirem per totes les finestres de distribució on estigui la ciutadania” ha remarcat Romà.

“TV3 ve de 40 anys de prestigi i èxits. Però, com a director de TV3, també és la meva obligació i la de tots els que estem aquí garantir-ne el seu futur. Per això, estic especialment satisfet que comencem aquesta nova etapa sense perdre ni un mil·límetre d’aquests valors i identitat. Comencem la transformació cap al 3Cat”, ha apuntat Sigfrid Gras.

“Sempre hem estat una gran fàbrica de continguts. Però ho volem ser més. I volem que 3Cat sigui, com hem dit, la gran factoria de continguts audiovisuals de qualitat i en català de referència de la ciutadania. Per això, a partir de la tardor, tots els nostres continguts passaran a presentar-se amb aquesta nova marca de futur que ens il·lusiona, 3Cat. Per això, TV3 anirà evolucionant progressivament en 3Cat”, ha afegit el director de TV3.

“Una sola marca ens permet una millor identificació per part de la ciutadania”

“Des de l’orgull i des de la fortalesa de la nostra identitat, abracem el camí que comença ara. La nova marca, el 3Cat, ens reconeix com la gran factoria de continguts d’àudio de Catalunya. Serem els responsables de l’univers d’àudio i ràdio visual que distribuirem i emetrem per les diverses finestres”, ha dit el director de Catalunya Ràdio, Jordi Borda.

“La temporada que ve, Catràdio es consolidarà com més que una ràdio. Som líders en pòdcast i entre els més joves. El pròxim repte és tenir una graella més competitiva, seguir innovant en formats i consolidar la ràdio visual per bastir de continguts digitals la nova plataforma. Avancem en el camí 3Cat en harmonia amb la resta de finestres de distribució. Orgullosos de la nostra història, forts en el present, líders del futur”, ha reblat Borda.

“Una sola marca ens permet una millor identificació per part de la ciutadania, simplificació de l’experiència d’usuari, ens aporta personalitat i augmenta el número d’impactes i la seva capacitat per ser recordada”, defensa el cap de Màrqueting de la CCMA, Àlex Marquina.

Mirada al futur

La nova 3Cat es prepara per afrontar el gran repte de posicionar continguts en català a totes les finestres de consum, d’una manera ambiciosa i competitiva per arribar a tots aquells espais on l’ús normalitzat de la llengua està en tendència a ser residual o inexistent, com ara en les ficcions de gran format a les plataformes, els continguts virals d’entreteniment per a joves, els videojocs, els influenciadors per a nens i nenes, etc.

En aquest sentit, la nova OTT es concep com una nova plataforma de continguts de qualitat en català d’accés universal, gratuïta, capaç de competir amb les grans plataformes i de garantir l’accés de la ciutadania a continguts en català en l’entorn digital.

La nova plataforma “de país, transmèdia i interactiva” oferirà vídeo a demanda, canals en directe i canals verticals temàtics, videojocs i música, entre d’altres; amb més sèries, documentals, informació, esports, cultura i ciència, més continguts infantils i per a joves, i més temes educatius.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram