El web de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació ja ha posat a disposició de professionals i ciutadania la segona edició del Llibre d’estil dels mitjans públics, que arriba tres anys i mig després de la primera.

En la presentació del nou text, celebrada dilluns a Alacant, la presidenta en funcions de la CVMC, Mar Iglesias, va assegurar que l’objectiu és fer-lo “més accessible per als treballadors i treballadores d’À Punt, però també per a la societat en general”. La periodista va afegir que espera que el document ocupi “una finestra permanent del navegador d’ordinadors i mòbils”.

Per a la segona edició s’han revisat alguns aspectes, com ara “l’ús de l’emmarcament comarcal, el tractament de la violència de gènere, el tractament de temes de salut mental o de persones desaparegudes, o més recentment el tractament de la Covid-19”, va explicar Maria Lozano, consellera de la CVMC i coordinadora de la comissió de seguiment del Llibre d’estil.

Per la seva part, Rosa Maria Agost, coordinadora de la comissió, consellera de la CVMC i membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (i que ja va coordinar la part lingüística de la primera edició), va posar en valor el text com a eina que ajudi la societat a utilitzar d’una manera correcta la llengua, i també els comunicadors “a conèixer els usos recomanables, però també els no acceptables”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram