El Banc dels Aliments ha presentat la campanya de la 15a edició del Gran Recapte d’Aliments, que se celebrarà del 24 al 30 de novembre sota el lema Alimenta el que importa, i que compta amb la col·laboració de l’AMIC – Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació. La campanya consta de dues fases: la primera, fins al 20 de novembre, per a la captació de voluntaris, i la segona, del 20 al 30, informativa sobre la recollida d’aliments.

La campanya de comunicació del Gran Recapte 2023 ha estat ideada per l’agència Mediapro Brands. Aquesta mostra aspectes habituals que conformen la societat actual, que és la societat de la tecnologia, les xarxes socials, la rapidesa, i la urgència per publicar i postejar, i que en paral·lel alimenta valors com el consumisme, l’enveja, l’individualisme o la immediatesa.

Davant d’aquesta realitat, la campanya contraposa la determinació del Gran Recapte, així com la de la societat catalana (persones, empreses i entitats col·laboradores), a alimentar valors com la solidaritat, el compromís i l’empatia vers els altres.

La força del voluntariat

“El Gran Recapte s’ha consolidat a Catalunya com un dels moviments ciutadans d’acció solidària més importants”, ha afirmat en la presentació de la campanya Lluís Fatjó-Vilas, representant dels quatre Bancs dels Aliments de Catalunya.

En la seva intervenció, ha fet una crida a la col·laboració. “Tornem a necessitar del voluntariat per poder reeditar una nova edició tot assolint els resultats d’edicions anteriors”, ha dit al respecte. “Hem constatat que, en aquells punts de recollida d’aliments amb voluntariat, augmenten les donacions”, ha reblat Fatjó-Vilas.

El Banc dels Aliments estima que aquest any necessitarà unes 18.000 persones voluntàries (l’any passat van ser 16.200), que estaran presents en prop de 2.100 punts de recollida d’aliments en els establiments col·laboradors els dies 24 i 25 de novembre.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram