La plataforma d’àudio en streaming Spotify ha llançat a l’Estat espanyol Ad Studio, una eina publicitària self-serve adreçada a empreses i artistes. L’accés a l’streaming intelligence d’Spotify es pot fer amb un pressupost mínim de 250 euros.

El servei permet crear, de forma gratuïta, anuncis professionalment produïts amb locució i música en tan sols 24 hores a partir del guió que proporciona l’empresa o l’artista. Els anunciants també tenen l’opció de pujar els seus propis àudios i vídeos publicitaris directament a la plataforma.

A més, els anunciants poden aprofitar les opcions de segmentació amb què compta Ad Studio per connectar amb els clients, tenint en compte paràmetres basats en playlists, podcasts, la ubicació i dades demogràfiques, entre d’altres.

La plataforma també facilitarà informes per mesurar l’efectivitat i els resultats de les campanyes. I per a aquells que promocionen música, estaran disponibles estadístiques d’atribució que mostren com l’anunci ha impactat en les escoltes a Spotify i en l’increment dels oients.

El cap de vendes d’Spotify a Espanya, Rodrigo González Lama, assegura que el llançament d’Ad Studio “ve a revolucionar la indústria publicitària de l’àudio” i que “referma el nostre compromís de brindar a empreses i artistes de totes les mides l’oportunitat que els ofereix l’streaming intelligence per arribar al seu públic objectiu”.

L’àudio en streaming, a l’alça

Actualment el consum d’àudio en streaming es troba en alça arreu del món. Spotify arriba a un 33% del total de la població digital a l’Estat espanyol i s’ha doblat el seu consum en els últims dos anys, segons la plataforma.

Les generacions que més el consumeixen de manera regular són la Z (91%) i els millennials (75%). A nivell global, els usuaris del pla gratuït d’Spotify dediquen una mitjana de dues hores i mitja al dia a l’escolta de música i podcasts.