La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha seleccionat 20 projectes finalistes dels 66 presentats a la quarta convocatòria dirigida a nous talents i formats de continguts per al 33. La iniciativa compta per segon cop amb el suport de l’ Institut Català de les Empreses Culturals en el marc del conveni entre ambdues institucions.

Els finalistes defensaran els seus respectius treballs en sessions de pitching que tindran lloc al novembre. En el cas de segones temporades, els programes no caldrà que passin per aquest procés, sinó que es valorarà cada cas en funció dels seus resultats i projecció.

Com en les tres anteriors convocatòries, s’escolliran un mínim de cinc projectes audiovisuals culturals serialitzables (arts visuals, arts escèniques, música, cultura digital, llibres, audiovisual). El pressupost conjunt màxim és de 800.000 euros.

Projectes preseleccionats:

  • Acció!!! (Alhena Production)
  • Bullshit (Sidecar Media)
  • Caçadors de records (Uniunfandos)
  • Cantem, que la terra balla! (Boogaloo Films)
  • Carn picada (Aguacate & Calabaza)
  • Clipping (2) (Grup Enderrock Edicions)
  • Cover (2) (Mamba Media)
  • El punt D (2) (Uniunfandos)
  • El retorn de les lluernes (2) (Life & Pictures)
  • El teorema del mico (La Kaseta Ideas Factory)
  • Els artistes (Youplanet Productions)
  • La casa dels poetes (Minifilms)
  • La masia (Costa Est Audiovisuals i Comunicació)
  • L’acadèmia (Young Soul Studios)
  • Les cares dels Gaudí (2) (Inthesky Media Productions)
  • Les referents (Clack audiovisual)
  • Open Mic Catalunya (Magrana Films / Magrana Arts & Media)
  • Timeless (Layers of Reality)
  • Trap kids (Pau Guillamet / My Niggiris)
  • What the fact! (Que Surti El Sol Mèdia)

La crida buscava propostes innovadores, projectes singulars que, tant per contingut com per format, són poc freqüents en el panorama audiovisual actual. En aquest sentit, es valora especialment l’originalitat així com la incorporació de nous recursos i llenguatges audiovisuals, amb una especial atenció a la proposta de distribució multipantalla, preferentment si proposa formats propis per a cada plataforma de difusió.

La primera crida va superar les expectatives de la CCMA amb 300 projectes rebuts, dels quals se’ n van escollir cinc. En la segona convocatòria es van rebre 150 propostes, de les quals també se’ n van triar cinc. I en l’ anterior es van seleccionar set propostes entre les 113 rebudes.