Vozpópuli ha decidit abandonar el sistema de mesurament de Comscore pels mateixos motius que els seus predecessors: que el sistema emprat es basa en indicadors quantitatius i obvia els qualitatius. En aquest cas, es tracta del primer nadiu digital que deixa Comscore.

El mitjà argumenta que el criteri quantitatiu aplicat per Comscore en el mesurament del trànsit “no reflecteix la diferenciació qualitativa en un escenari informatiu d’excés de continguts que de vegades afavoreixen la desinformació, i en el qual els lectors cada vegada valoren més la credibilitat d’una capçalera i dels seus periodistes”.

Vozpópuli també subratlla que Comscore realitza els seus mesuraments basant-se en una mostra d’entre 30.000 i 50.000 panelistes, dels quals amb prou feines un terç correspon a dispositius mòbils. ”El resultat, per tant, no s’ajusta a una realitat en la qual el trànsit mòbil és des de fa temps majoritari per a totes les capçaleres”, apunta Vozpópuli, tot indicant que en el seu cas supera el 80%.

El passat gener, Prisa va anunciar que prescindia de Comscore per auditar El País, As, CincoDías i El Huffpost; al febrer Vocento va seguir els seus passos retirant l’ABC dels mesuraments, i a l’abril Unidad Editorial també se’n va deslligar.

Cal recordar que, a partir de l’1 de gener de 2022, GfK assumirà el mesurament digital a l’Estat, al guanyar el concurs endegat per l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació Espanyola d’Anunciants (aea).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram